Pastorens hjørne

Velkommen til året 2009

Det er flere spennende gudstjenester og møter som ligger foran oss. l tillegg til våre egne forkynnere, så kommer det en del besøk utenfra. Vi ser frem til møtehelgen i mars med Jan Roger Voll. Han har en sterk tjeneste som internasjonal evangelist. Og opplever at Gud stadfester med helbredelser og under i tjenesten, og han har en meget tydelig og trosstyrkende forkynnelse. Vi er også glad for å ha et besøk av Gaula Glasang, som er noen herlige mennesker fra Gauldalsområdet. Deres repertoar og fantastiske sanger velsigner oss alltid med rikelighet. Det blir også et besøk av Annie Skau, som er bønneleder i en av landets største menigheter. l tillegg skal vi ha møter med Oddvar Tegnander, Ingebrigt Hoset og Vidar Nævdal, som besøker oss med jevne mellomrom. De har alltid noe å gi oss!

Det er Guds menighet det handler om også i 2009. Det er dermed en trøst å vite at når vi ikke strekker til, og når vi opplever utfordringer i virksomheten, så vil Herren allikevel fullføre den gjerning som Han har begynt. Menighetsliv må rettes inn imot det som er essensielt for en menighet, nemlig nærværet og tilstedeværelsen av Jesus Kristus i gudstjenester og virksomhet. Det er for Øvrig det eneste vi kan tilby mennesker i denne verden! Vi kan ha gode tradisjoner og fellesskap, vakker og pen sang og veldreide gudstjenester. Men skulle vi ikke ha Jesu nærvær og en smak av Guds herlighet til stede i våre gudstjenester og virksomhet forøvrig, så har vi egentlig ingenting.

Vi lever i en tid hvor tidsånden utfordrer oss, og det er som om tiden går i fra oss. Alt som har med prioritering av tid blir vanskeligere og vanskeligere å få til. Dette gjelder også vårt gudsliv, og dermed også menighetslivet. Jeg vil oppfordre dere alle sammen til å søke fellesskapet i Guds menighet. Det betyr også at du må søke din egen menighet, og sette denne høyt. Dette vil være en motvekt mot tidsånden som vi møter, og vår perspektiv og syn vil rettes imot det som er viktigst, nemlig Guds rike!

Gud velsigne deg 
Pastor John Aage Rødseth


 

Til startsiden